Sinds 2001 is Michiel van der Schaaf werkzaam als manager, projectleider, adviseur, kwartiermaker, changemanager en marketeer.
Op een praktische manier verbindt hij afzonderlijke initiatieven, belangen en mensen aan elkaar, waardoor breed draagvlak ontstaat en de slagkracht wordt verhoogd. In uiteenlopende organisaties en omgevingen (in bedrijfsleven en overheid, en ook op de scheidslijn daarvan) voelt hij zich thuis in als vernieuwer, verbinder en alliantiebouwer. Zowel strategisch, tactisch als operationeel.
Michiel is een netwerker, verbinder en alliantiebouwer. Hij bouwde een reputatie op als marketeer bij ondernemingen als ABN AMRO, Nuon, Interpolis en Vodafone. Is zeer succesvol in gebieds- en citymarketing, hetgeen onder andere resulteerde in het winnen van de Zilveren Citymarketing Trofee 2010 voor de citymarketing van Schoonhoven.
Initiator van uiteenlopende publiek-private samenwerkingen. Hij reorganiseerde de citymarketing van Gouda en was één van de aanjagers van de vernieuwing van de Utrechtse citymarketing. Werkt op dit moment als directeur voor Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei.
Michiel schrijft columns in vakbladen, geeft regelmatig interviews en is gastdocent citymarketing op de Hogeschool Rotterdam. Is actief in het Netwerk Citymarketing Nederland en won recent, als initiatiefnemer van het vernieuwende gastvrijheidsprogramma van de stad Utrecht, de Nederlandse Citymarketing Innovatie Award 2014.
Bel 06-17406414
Mail michiel@citymarketingcollectief.nl